streda 1. októbra 2014

Motivácia, ako začať...

Ahojte kočky :), tento blog je aj o životnom štýle. Letné mesiace šla táto téma do úzadia, pretože som veľa cestovala, papala, trošku popíjala, menej cvičila a trošku som nabrala. Ja to mám presne naopak :) priberám v lete a v zime chudnem. Neprežieram sa napr. ani cez vianočné sviatky. Zato v lete si doprajem. Mojej lenivosti nepomohla ani operácia štítnej žľazy. Začala som cvičiť príliš skoro a bolo mi na odpadnutie a vlastne doteraz sa bojím dať telu poriadne zabrať. Cítim sa však už lepšie a viem, že pri cvičení sa mi už nič nestane. Momentálne je to všetko o mojej lenivosti. Ako sa prinútiť začať?


30 dňová výzva
Treba si stanoviť reálny cieľ
Nemajte prehnané očakávania. Je to veľmi demotivujúce, keď sa vám nepodarí splniť cieľ. Navyše nárazové chudnutie je nezdravé. Vaše ciele môže byť napríklad: spevniť bruško, cítiť sa lepšie, schudnúť pár kíl, zlepšiť problémové partie. Je dobré odfotiť sa na začiatku a na konci výzvy. Z fotky najlepšie uvidíte zmenu. Váha nie je až tak dôležitá.
Môj cieľ: schudnúť štyri kilá a spevniť brucho.

Potrebujeme plán
Ak ste sa ešte nikdy nedokopali do cvičenia je veľmi ťažké začať. Najlepšie je cvičiť 3 až 5 krát do týždňa. Na začiatku si vyberte dni, počas ktorých budete cvičiť, najlepšie aj presnú hodinu. Nenarušte tento plán, pretože potom bude veľmi ťažké sa do toho dostať. Stačí, ak vynecháte jeden deň a už sa ku cvičeniu nevrátite. Veľakrát sa mi stalo, že som si povedala, dnes sa mi nechce, zajtra budem cvičiť, odložím to na ďalší deň, potom budem cvičiť dlhšie, zrazu som sa prebrala, bol koniec týždňa a ja som nemala nič odcvičené. Takto to nefunguje, pravidelné cvičenie je veľmi dôležité. Je ľahké sa vzdať, ale fakt sa oplatí bojovať a ísť si za svojím cieľom.



Čo cvičiť a ako dlho?
Je dobré ak sa aktivity striedajú. Telo je veľmi prispôsobivé a zvykne si na pohyb, ktorý sa stále opakuje. Ak sa chystáte na maratón je fajn, keď budete trénovať najviac beh, no keď chcete schudnúť pár kíl je dobré cviky striedať. Napríklad jeden deň behať, ďalší ísť na bicykel, potom cvičiť s činkami a nakoniec si zatancovať zumbu. Nevyhýbajte sa akémukoľvek pohybu a venujte mu aspoň 45 minút.
Linky na moje obľúbené cviky:
45 minútové kardio cvičenie
23 minútové kardio cvičenie toto video je ideálne pre začiatočníkov.
Cviky na brucho....toto cvičenie ma zabilo a asi som to nikdy nedokončila. Umierala som. Výsledky však boli neuveriteľné.
Cviky s činkami sú veľmi efektívne
Tiež mám rada jógu
Stacionárny bicykel
Zumba

Vyberte si cviky, ktoré máte radi a ktoré vás bavia. Ak vás cvičenie nudí zmeňte ho a nájdite si to, čo vám vyhovuje. Vtedy to bude mať najväčší zmysel.

Papáme zdravo
Strava je 60 percent úspechu. Môžete tenisky drať od rána do večera ak sa nestravujete správne, efekt nebude taký intenzívny. Malé porcie, päťkrát denne. Veľa zeleniny, trochu ovocia, kuracie mäsko, ryby, divina. Vyhýbajte sa prasiatkam, bravčové mäso má v sebe skryté tuky.

Čo budem jesť ja?
Plnená cukina s tofu, hríbikmi, zapečená so syrom.

Mäso so zemiakmi pečenou mrkvou a cesnakom.


Šalát s reďkovkou, paradajkami, ľanovými semienkami a balsamicom.

Mäso s cukinou pokvapkané jogurtom.

Baklažán plnený tofu, paradajkami, zapečený so syrom.

Ryba s kuskusom a zeleninou.

Kuracie prsia a šalát.

Mäso a pečená paradajka, paprika, cukina a cesnak.
Jesť zdravo je veľmi jednoduché a chutné. Máte toho veľa na výber, len sa nebojte experimentovať. Budem pridávať aj nejaké podrobné recepty, tak sledujte blog. Najbližšie vás čaká recept na tukožrútsku polievku.

Pitný režim
Je pri chudnutí veľmi dôležitý. Je dôležité vypiť 2 až 3 litre vody denne. Vyhýbajte sa káve ( to je pre mňa veľmi ťažké) ak jej neviete odolať, tak ako ja, nahraďte instantnú kávu za klasickú mletú. Instantná je riadny humus a spomaľuje metabolizmus. Tiež nie je dobré piť sladené nápoje. Čistá voda a čaje sú najlepší spôsob doplnenia tekutín.

Čo sa stane po mesiaci?

Zmena, prvý a druhý mesiac cvičenia.
Začala som chudnúť minulý rok, približne v novembri. Toto je moja zmena, počas prvého a druhého mesiaca. Začínala som, keď som mala 75 kíl (prvá foto). Neviem koľko som schudla prvý a druhý mesiac ale celkovo to bolo 12 kíl. Cez leto som nabrala 4 kilá, ktoré chcem schudnúť.

30 dní stačí na to, aby ste videli prvé zmeny. Nakopne vás to pokračovať ďalej a spraviť pre seba viac.

Čo potom?
30 dňami to nekončí, práve naopak, je to len začiatok. Porovnajte si fotky pred a po. Upravte svoje ciele tak, aby boli aktuálne. Vypracujte si plán na nasledujúcich 30 dní a pokračujte ďalej. Nedajte sa zastaviť, pretože potom bude ťažké vrátiť sa späť. Dôležité je, aby ste to nebrali ako krátkodobú diétu, ale ako zmenu vo svojom živote. Jedine tak sa vám podarí mať telo, aké chcete mať. Nikto iný to za vás neurobí, iba vy sami dokážete zmeniť svoj život.


Motivujte sa
Ak sa vám podarí splniť ciele, ktoré ste si stanovili doprajte si odmenu. Chceli ste ísť niekde na výlet, alebo túžite po krásnych šatách? Doprajte si to. Takto budete motivované na ďalších 30 dní :). Budete vedieť, že vás čaká odmena.
Potom, čo som schudla z veľkosti 40/42 na veľkosť 36/38 som vyhádzala celú skriňu oblečenia a kúpila som si všetko nové. Bol to skvelý pocit :). Navyše teraz nemôžem pribrať späť pretože si nemám čo obliecť :D. Prisahala som, že 42 sa v mojom šatníku už neobjaví. Moja motivácia sú tiež krásne šperky :) to je moja úchylka.

Idete do toho? Ste vo svojom tele spokojné, alebo chcete na sebe niečo zmeniť?






2 komentáre:

  1. 30ti denní výzvy jsou supr, vždycky si vytisknu takový ten seznam na odškrtávání a cvičím :) Různě je střídám, nebo dělám od začátku znova, od června běhám a na tom už jsem závislá, takže zřejmě pořídím zimní výbavu a budu běhat i v zimě.

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je skvele :) ake vyzvy si uz robila?.... V zime by som behat nevedela, by som zamrzla :D

      Odstrániť